Dienstag, 24. September 2013

crazy for wool - blog hop - day 3

Heute ist schon der 3.Tag vom Bloghop! Ganz herzlichen Dank Denise fuer diese tolle Idee und die ganze Organisation! Es gibt so viele schoenen Sachen zu sehen!
Und natuerlich "Herzlich willkommen"auf meinem Blog!
Today is already the third day of the blog hop.Thank you so much Denise for this great idea and the whole organisation! There are so many lovely projects to see!
And of course "a warm welcome" to my blog!
I made this for the hexiequeen bloghop
Ich liebe Woll und Filzprojekte in aller Art. Frueher habe ich viel gestrickt und gehaekelt aber seit ich das Quilten entdeckt habe, bleibt dafuer fast keine Zeit mehr. So ist es ab und zu ganz toll meine verrosteten Kenntnisse hervorzukramen. Smile!
I love wool and felt projects of every kind. A long time I have knitted and crocheted a lot, but since I ended up with quilting I rarely take time for it. So it is great to reactivate old knowledge. Smile!
 Fuer mein erstes Projekt habe ich  wieder eine Stickerei (von Gail Pan) auf ein Wollfilzhexagon genaeht und diesmal mit einem gehaekelten Rand versehen. Ich bin ganz zufrieden mit dem Resultat.
For my first project I used again a sticherypattern (from Gail Pan) and stitched it onto a woolfelt hexagon. This time I surrounded it with a crochet border. I quite like how this turned out.
 Und ewig schon wollte ich mal einen Penny Rug ausprobieren.
 And for ever I wanted to try to make a penny rug.
 Ich glaube ohne Stickerei gehts bei mir fast nicht mehr und auf Wolle kann man sich wunderbar austoben,lol!
I think I hardly can do it without stitchery anymore and on wool you really can let out steam, lol!
Beim Suchen der Materialien in meinen Kisten bin ich dann noch auf ein altes Ufo gestossen. Ein kleiner Miniquilt den ich auf dem Blog von Mary-angeldream einmal begonnen, jedoch nie fertig gemacht hatte. Das war nun die Gelegenheit!
When I was looking for the material in my boxes I also found an old ufo. A little miniquilt which I started a long time ago on Mary-angeldream's blog but never finished. So it was just time for it!


Und schlussendlich applizierte ich ihn auf ein gefilztes Wollkissen.
And finally I appliqued it onto a felted wool pillow.
Tadaa!
Es hat wirklich Spass gemacht ich werde bestimmt wieder mit Wollstoffen arbeiten.
It was really fun and I surely will work more with wool fabrics.
Hier die links zu meinen Mitnaeherinnen vom Tag.
Here the links to my fellow sewers of this day.

Wednesday, September 25
Maria do Carmo (Pieced Brain will be hosting!)
                              Have fun hopping, hugs Martina

Kommentare:

Carol hat gesagt…

I love your wool pillow design...too cute!

Friendship Crossing hat gesagt…

Wow! I love all of your sweet projects! They are all so cute! I especially love the snowman candle mat.

Nice to 'meet' you!!
Tanya

ukcitycrafter hat gesagt…

What beautiful projects, I especially love your pillow.

Cattinka hat gesagt…

Hallo!
Du hast ganz wunderschöne Projekte mit dem Wollfilz gemacht, ALLE gefallen mir gut. Jetzt wo Du damit angefangen hast könntest Du auch eins der schönen Projekte aus dem Simply Vintage in Angriff nehmen, oder?
LG
KATRIN W.

Rachelle hat gesagt…

Beautiful work!

Elizabeth Coughlin hat gesagt…

Your pillow and penny rug are both really sweet!

Karen hat gesagt…

Martina your projects are sew cute! Just adore your stitching and attention to detail! Wow... Thanks for sharing!

Barbara hat gesagt…

Love all your little stitcheries, especially the penny rug and pillow. I enjoyed visiting your blog...thank you for sharing!

Marjorie's Busy Corner hat gesagt…

What a sweet pillow...I love it!!!

CJ STITCHING AND BLOOMS hat gesagt…

Lovely to meet through the wool blog hop. You have created some very lovely wool creations. I Like you idea of crocheting around the edge of your stitchery.. You penny Rugs is very pretty and your wool pillow stitchery is also very beautiful.. Hugs Judy

Denise Russell hat gesagt…

Martina, what beautiful projects! That pillow is gorgeous - it would look so cool in my family room! :-)

Sheila hat gesagt…

Martina , your wool projects are beautiful, love the pillow with so many sweet additions and the penny rug is sweet as well , thanks so much for sharing all this talent with us !

tink's mom hat gesagt…

What a great pillow, glad you pulled it out and finished it. I love the crochet around that hexie what a wonderful idea. Need to try that.

Purl Buttons hat gesagt…

You former UFO is so pretty! You must be so pleased with it.

fryeber hat gesagt…

You finished a UFO! Excellent! Cute pillow! I think you will get much enjoyment from it's use!

Karen in Breezy Point hat gesagt…

Your little wool projects are so cute--I love that you added the embroidery! Very pretty!

Sandy hat gesagt…

Your wool projects are adorable....love the pillow! Thanks for sharing with us.

patchouli moon studio hat gesagt…

Such sweet projects, but the pillow is fantastic!

Teresa in Music City hat gesagt…

Martina I LOVE your little ufo mini-quilt! It turned out so cute! All your wool projects are just so wonderful - thanks for sharing!

Mara hat gesagt…

Love your pillow the best, it is so inspiring.

legato1958 hat gesagt…

Beautiful work... especially your sweet pillow! So lovely!

Susie

Kathy H hat gesagt…

Beautiful projects. Your stitching is great.

Debi hat gesagt…

Your projects are beautiful and have wonderful detail. I love penny rugs too and the stitchery on your mat is beautiful. Thanks for sharing!

Quilting Tangent hat gesagt…

Cute projects.

Createology hat gesagt…

Beautiful projects and very comfortable and cozy made with wool. Thank you for a Woolunderful hop. Creative Stitching Bliss...

Carrie P. hat gesagt…

your pillow is too cute. thanks for sharing.

Michelle May-The Raspberry Rabbits hat gesagt…

Such beautiful creations! I love them! :)

Vera hat gesagt…

What a fun projects! Thanks for sharing.

Angie hat gesagt…

Your woolie lovelies are adorable. :)

sigisart hat gesagt…

Liebe Martina,
was für tolle, kleine, große Arbeiten hast du fabriziert. Auch ich liebe PW, sticken, applizieren zusammen und wenn ich Alles in einer Arbeit habe, geht's mir am Besten. Wolle muss ich mir noch erarbeiten, meist ist es bei mir Wollfilz.
Ich wünsche dir ein sonniges, schönes Wochenende.
L.G.
sigisart

Maria hat gesagt…

I love all your projects, Martina! The cushion is magnificent :-)

Lyndsey hat gesagt…

What great designs. the pillow is fabulous.

Tatkis hat gesagt…

Everything is so cute and beautiful! I love the bird - my favourite!

Hugs,
Tatyana