Sonntag, 13. April 2014

Sigrid's QAL - mein Hoppel


Sigrid hat sich fuer ihren Hasen (nach einem freien Muster von hier) ganz viele Gefaehrten gewuenscht und ich bin gespannt, wieviele denn nun am heutigen Sonntag ueber die Blogwiese huepfen werden.(klick)

Sigrid was wishing for lots of companions for her rabbit (free pattern from here) and I'm curious, how many will hop over the virtual blog meadow this sunday. (klick)


Ich bin nicht wirklich ein Freund von Osterhasen weil die Auferstehung Jesu und deren Bedeutung mein Leben und mein Herz total veraendert  und nichts mit Hasen zu tun hat.
I am not really a fan of easter bunnies as the resurrection of Christ and its meaning have changend my live and my heart so much and has nothing to do with bunnies.




Aber dieser Hase gefiel mir so gut. Er strahlt so eine ueberschwengliche Freude aus und passte damit so gut zu meinen Gedanken die mich bewegen ueber Freude, Staunen, Dankbarkeit Gott gegenueber. So habe ich kurzerhand diese Aufforderung aus dem Psalm 103 miteingestickt.
But I loved this bunny very much. He shows such an exuberant joy and fits so good to my thoughts that move me about joy, amazement and gratitude to God. So I just incorporated this call from Psalm 103 into the stitchery.



Nun habe ich eine huebsche Kuechendeko, die mich immer wieder an Psalm 103 erinnert.

Now I have a sweet kitchendecoration which reminds me again of Psalm 103.




Zu den huebschen Pastellfarben war ich auf der Suche nach einem "natuerlichen" Aufhaenger und hatte ploetzlich die Idee mit dem Zweig. Und so haengt er nun an meiner Kuechenwand.
To match the lovely pastel colors I was looking for a "natural" hanger and suddenly had the idea with the branch. And this way it is hanging now on my kitchenwall.
Vielen Dank Sigrid das war eine tolle Idee und ich freu mich sehr ueber meinen Hoppel!
Thanks so much Sigrid, this was a great idea and  I'm really happy about my Hoppel!
                                        Hugs, Martina

Kommentare:

Klaudia hat gesagt…

Hallo Martina,

dein Hase sieht toll aus...der Psalm macht ihn zu etwas ganz Besonderem, was mir gefällt!

Blumige Sonntagsgrüßle
♫•*(¯`v´¯)¸.•*✿ღ
*◦.(¯`:✿!:´¯) ✿ღ
*✿.(_.^._)*•.¸¸.•
______________
Klaudia

ukcitycrafter hat gesagt…

I really like the way you have incorporated a Bible verse into your wall hanging - such a good idea.

ukcitycrafter@live.co.uk

the girlfriend gap hat gesagt…

Martina, Blessings to you this Easter as you celebrate the Resurrection of Jesus our Savior. I am reading through Psalm 103 this morning again after reading your post. When I surrendered my life to Christ this Psalm gave me such great comfort. "Let all that I am praise the LORD; may I never forget the good things he does for me." I love hearing stories of how Christ has changed hearts and lives.

As a sister Christian :)who also likes to sew and stitch, perhaps you might like to follow me at the girlfriend gap.

I think I might like to stitch up a little bunny like yours. He is cute as can be. Thanks for sharing :)

Blessings to you this Holy week.

Janita

legato1958 hat gesagt…

This is truly beautiful! I love how you have added the Psalm 103 !

Easter Blessings to you!
Susie

Sandra hat gesagt…

Liebe Martina,
das ist ein wunderschöner "Hoppel" geworden und Du hast das Ganze für Dich zu etwas Besonderem gemacht! Toll :-)
Ich wünsche Dir ein gesegnetes Osterfest!
LG, Sandra