Donnerstag, 7. Juli 2016

new QAL and a happy surprise for me


Ich weiss nicht ob ihr diesen neuen QAL gesehen habt. Mich hat er sehr angesprochen. Ich wollte schon länger mal sowas ausprobieren mit hell und dunkel und Kontrast etc... Ihr findet ihn bei Jessica von Quilty Habit.
 I don't know if you already heard of this new QAL. I was immediately very attracted as I wished to try out playing with dark and light and kontrast .... You can find everything about it at Jessicas blog Quilty Habit .
Heute ist dieses Paket bei mir angekommen! Juhui! Jessica hat beim FQShop ein Fatquarterpack für den QAL zusammengestellt und ich war die super glückliche Gewinnerin bei der Kick off Verlosung! Ich freu mich sooo! Danke vielmals Jessica und Fat Quarter Shop!
Today this parcel arrived at my doorstep! Yay! Jessica has put together a fatquarter pack for the QAL at FQShop and I was the totally happy winner at the kick off giveaway! I am sooo excited! Thank you soooo much Jessica and Fat Quarter Shop!
Sooo schöne happy Farben, die ich selber kaum in meinem Stoffvorrat finde und die in echt noch viel toller aussehen als hier auf dem Bild.
Suuuch  lovely happy colors, which I myself hardly find in my stash and which look even much greater in reality than here in the picture.
Wie gesagt, eigentlich habe ich kaum gelb und orange in meinem Stoffvorrat. Aber ich hab ein paar Unis gefunden, die ich mal im Ausverkauf einfach so gekauft habe und die jetzt perfekt dazu passen. Ich bin hin und weg und habe meinen (zukünftigen) Quilt schon gleich umbenannt in "my happy quilt".
 Dass diese Stoffe für mich so wie ein Händedruck von Gottes Liebe sind in einer persönlich emotionalen Zeit find ich einfach unglaublich überwältigend.
As said before I actually have very little yellow and orange in my fabric stash. But I found some unis, which I bought quite awhile ago in a sale and which happen to be just perfect!
I am over the moon and renamed my (future) quilt into "my happy quilt".
That these fabrics are  for me like a handshake of God's love during a personal emotional time, I find just incredibly overwhelming.
                                        Hugs, Martina
       

Kommentare:

Mdm Samm hat gesagt…

and I am happy seeing and reading you are....it will be a beautiful quilt in all those colours..x

margaret hat gesagt…

how lucky you are to have won the fabric, QAL looks interesting but I will have to pass on it as I already have too much to stitch

Valomea hat gesagt…

Liebe Martina,
herzlichen Glückwunsch zu diesem tollen Gewinn! Da bekommt frau gleich Lust auf Sterne! Deine warme Farbkombination gefällt mir sehr gut für einen Sternenquilt. Ich mag ja grün und lila sehr, aber für Sterne sind die warmen Töne schon sehr geeignet. Viel Spaß beim QAL!
Valomea

Christine Barnsley hat gesagt…

It is a beautiful quilt and I am delight for you that you won a bundle of fabrics to get you started! It will definitely be a 'Happy' quilt for you! Have a wonderful weekend Martina! Christine x

Jessica hat gesagt…

Martina,
I'm so glad that you won and that you love the fabrics so much!! I love the pictures you took and I can't wait to see your happy quilt. :) Thanks for linking up to my QAL!

sigisart hat gesagt…

Liebe Martina,
auch von mir herzlichen Glückwunsch zu diesem tollen Gewinn. Und das wird bestimmt ein ganz, ganz feiner Quilt, bei den sonnigen Farben. Viel Freude beim Planen und beim Anfangen ;-))
L.G.
sigisart

desertskyquilts hat gesagt…

What wonderful fabric colors! I didn't realize you were the one who won the fabric pack. Congratulations! It's perfect for this quilt, I think. I will enjoy seeing what yours looks like.

Rosa hat gesagt…

Sos lovely combo.Congratulations and sure more to come!!
I follow Jessica blog but I will not going to quilt along ,will follow your progress I joined Meadow mystery quilt.