Montag, 15. August 2016

Star light ,star dark QAL progress

 Eines der guten Dinge unseres geäanderten Ferienplans ist, dass ich mehr Zeit hatte zum nähen, juhui! Und so habe ich im QAL Fortschritte gemacht und konnte alle Sternenblocks fertig nähen.
One good thing of our changed holiday plans is, that I was able to take some time to sew, yay! And so I made progress in the QAL and finished all the Star blocks.
Diese zwei Blöcke habe ich mit Stoffen aus meinem Vorrat genäht. Das ging ganz fott und es fiel mir leicht, Kontraste zu bilden.
These two block I did sew with fabrics from my stash. This went quite esy and worked well with making some contrast.

 Für alle anderen Blöcke nahm ich die Stoffe aus dem gewonnenen FQ-Pack und da es wirklich Farben sind, mit denen ich kaum arbeite war das doch eine rechte Challege für mich. Hier hab ich nur wo nötig mit Stoffen aus meinem Vorrat ergänzt.
For all the coming blocks I've used the FQpack I've won and because these are really colors I do not use often it was quite a challenge for me. Only where necessary I added some fabrics from my stash.
Sorry, the pics are a bit to bright, they look darker in real,.lol!
Es war spannend zu sehen, wie sich Farben und Kontraste veränderten, wenn ich alle Blöcke nebeneinander legte oder beim künstlichen oder Tageslicht ; und das Arbeiten an einer Designwand war extrem hilfreich! Schlussendlich musste ich nur einen Block ( es ist der 4. Block hier) nochmals auftrennen und eine dunklere Farbe wählen für die Zacken des grossen Sterns, weil er sonst einfach zu wenig zur Geltung kam.
It was very exciting to see how contrasts and colors change when putting  other blocks next to each other or the difference at daylight and artificial light in the evening; and working with a design wall was extremely hepful!Finally I only had to redo one of the blocks ( it is the 4th block) because the big star was just disappearing to much.

Danke vielmals, Jessica, die Anleitungen waren super hilfreich und einfach. Ein toller QAL!
Thank you so much, Jessica, the tutorials were so helpful and simple. A great QAL!
                                         Hugs, Martina

Kommentare:

Marly hat gesagt…

You have made some lovely blocks, well done! I look forward to seeing how you put them together and quilt it.

Jessica hat gesagt…

You had some wonderful fabrics to go with/contrast the FQs you won! Wow. I love your pictures hanging on the clothesline - so beautiful! Great job so far!

Danice hat gesagt…

Very pretty fabrics. The stars really look good.

The Joyful Quilter hat gesagt…

I really like how your colors have migrated through your blocks. Looking forward to seeing how this comes together in the end!

Cattinka hat gesagt…

Das sind schöne Sterne die Du da nähst und das Projekt ist ein guter Stash-Buster!
LG
KATRIN W.

La tassa torta hat gesagt…

I'm looking forward to seeing the complete quilt! You did indeed lots of sewing :-) Regards, Ariadna.

Mdm Samm hat gesagt…

Oh my sweet lady , these are gorgeous..and a perfect name for them x

desertskyquilts hat gesagt…

I love seeing yours. The colors you've chosen are really good for this pattern. I like a lot of contrast, so I didn't make this one, but I like yours so much!