Sonntag, 16. Oktober 2016

Hawaiianquilt SAL, my first steps

Im Sommer hat Katrin auf ihrem Blog zu einem Hawaiianquilt SAL aufgerufen und ich hab mich angemeldet, weil ich das auch gerne mal ausprobieren wollte.
During summertime Katrin has started a SAL for hawaiian quilts and I jumped right in, as I anyway wanted to try out this method.

Ich hatte aber erst jetzt Zeit mich daran zu wagen. Und wie ich es meist so mache, dachte ich mir, beginnen wir  mal mit einem kleinen Projekt. Zum Beispiel mit einem Nadelmäppchen.
But I just now found time to really get started. And like I often do I thought it would be best to start with something small. For example with a needlebook.
Für diese Technik ist dies jedoch vielleicht nicht gerade die beste Idee. Das war ganz schön knifflig mit diesen kleinen Rundungen und Spitzen, lach! Aber ich freu mich, dass ich durchgehalten habe, denn das Endresultat gefällt mir sehr! Juhui!
For this technik this is probably not the best approach. It was quite difficult awith ll these points and curves in small, lol! But I am really happy, that I didn't quit , as I really love the end result.Yay!
Wieder habe ich mit der big Stitch quilting Methode gequiltet und mag den Effekt.
Again I used big stitch quilting for this project and like the effect.

Nachdem ich nun dieses kleine Project geschafft habe, bin ich motiviert noch ein grösseres in Angriff zu nehmen. Zeit ist ja noch bis im Dezember! Also auch Zeit noch (oder wieder) einzusteigen und mitzumachen?
As I have mastered this small Project I am motivated to undertake a larger one. There is still time left till december! So perhaps also time for you to jump in now or to start (again) on the planned ideas?
                        Have a wonderful sunday, hugs Martina

Kommentare:

Christine Barnsley hat gesagt…

Looks a great start to this technique Martina! Looking forward to see what you make as a bigger project! Happy Sunday to you also! Christine x

margaret hat gesagt…

certainly well worth all those fiddly points, I did a small piece of this technique when I did my C & G embroidery course and found it very fiddly so did not take part with this challenge!, a great needlecase you now have

desertskyquilts hat gesagt…

Your needlebook is great. I look forward to seeing what else you do with Hawaiian quilting.

Cattinka hat gesagt…

Ich bin begeistert von Deinem Nadelmäppchen! Ich kann mir sehr gut vorstellen dass Du jetzt Lust auf mehr hast! Und ich würde mich sehr freuen wenn Du noch ein Projekt in Angriff nimmst!
LG
KATRIN W.

Caroline Heinrichs hat gesagt…

Yahoo, this is lovely for a first time applique project. I too have wondered about making a Hawaiian Quilt.